T.C.İnkılap Tarihi Ders Notları-Tüm Özet


Bu konu BURAYA taşınmıştır…

154 thoughts on “T.C.İnkılap Tarihi Ders Notları-Tüm Özet

  1. Ya çok yararlı oldu gerçekten bu site sayesinde bütün ödevimi yaptım ve öğretmenin de çok beğeneceğini düşünüyorum emeğinize sağlık :)

  2. ZARARLI CEMİYETLER HANGİLERİDİR.?
    A. Azınlıkların Kurdukları Cemiyetler:
    • Mavri Mira: Rumlar tarafından kuruldu. İstanbul Patrikhanesi yönetir. İzmir ve Doğu Trakya’yı Yunanistan’a katmak istemektedir.
    • Etnik-Eterya Cemiyeti:Rumlar tarafından Yunanistan sınırlarını genişletmek için kuruldu.
    • Pontus Rum Cemiyeti:Doğu Karadeniz’de eski Rum Pontus Devletini tekrar canlandırmak için Rumlar tarafından kuruldu.
    • Ermeni Taşnak –Hınçak Cemiyeti: Ermeniler tarafından Doğu Anadolu’da bir Ermeni Devleti kurmak amacıyla faaliyet göstermiştir.
    • Kürt Teali Cemiyeti: Doğu illerinde bir Kürt Devleti kurmak için faaliyette bulundu.(İstanbul’da kuruldu.)
    • Teali İslam Cemiyeti: Saltanat ve Hilafeti desteklemiş ve İstanbul’da kurulmuştur.
    • İngiliz Muhipleri Cemiyeti: İngiliz himayesinde yaşamayı isteyenler kurmuştur.
    • Sulh ve Selamet-i Osmani Fırkası: Saltanat ve Hilafeti desteklemiştir.
    • Wilson Prensipleri Cemiyeti: Amerika egemenliğini(Mandasını) istemiştir.
    B. Milli Varlığa Düşman Cemiyetler:

    ben bu sınıflandırmaya pek akıl erdiremedim şunun doğrusunu yazarmısınız bi zahmet

    • cevaplıyorum ama sadece pontus rum cemiyetini MÖ.281kurulan pontus rum devleti 63 yılında yıkıldı1204 de yeniden kuruldu ama 1461 de FATİH SULTAN MEHMET abimiz yıktı

  3. hocam 3 gun sonra öss ye girecem bi tekrara ihtiyacım vardı sayenızde haloldu çok sağolun

  4. hocam merhaba nasılsınız bize öğretmenimiz performans ödevi verdi ödevde devletçilik ilkesini anlatacağız eğer bununla ilgili sitenize yazı eklerseniz sevinirim

    SAYGILARIMLA

  5. Çok teşekkür ederim. Yarın AİT finalim var. Sayenizde iyi bir not almayı bekliyorum :)

  6. çok güzel ama rotasındaki 4 şehirde aldığı kararlarda olsaydı keşke ama güzel olmuş çok teşekkür ederiz:)))))))))

  7. Çok Saol Bu Yazı Bnm Sınava Calısmama Yardımcı Olur İnş… Tekrar Teşkkrr Edrm….

  8. BENCE BU ÇOK İYİ OLDU. DERSLERDE ÖĞRETMENİMİZ ÇOK HIZLI SÖYLÜYOR VE HEPSİNİ NOT ALAMIYORUM.HEM KISA OLMUŞ HEMDE BENİM İŞİME YARADI.AMA SADECE İNKLAP DEĞİL BAŞKA DERSLERDE OLSA İYİ OLUR.

  9. Teşekkürler, emeğinize sağlık. Çalışmalarımda bu notlar çok büyük yardımcım oldu. Tekrar teşekkür ederim :)

  10. ya ben cuma günü sınava girecem bunu için çok kısa özet çeklinde olsa ii olurr şimdiden tşkler…

      • gerçekten çok güzel kısa ve öz olmuş , ayrıca ben yorum yapmayı sevmem fakat bu yazıyı çıktı alıp sınava çalışınca teşekkür etme ihtiyacı duydum teşekkürler…

Bir Cevap Yazın

